Каталог медиаресурсов
Меню сайту


Організації
Національна дитяча гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
НАЦІОНАЛЬНА ДОВІДКОВА БЕЗКОШТОВНА ЛІНІЯ З ПИТАНЬ МІГРАЦІЇ ТА ПРОТИДІЇ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ
ГАРЯЧА ЛІНІЯ КІБЕРПОЛІЦІЇ


Приєднуйтесь!
Google Classroom
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Електронні щоденники


Форма входу


Погода


Категорії розділу
Физика [2]
Астрономия [1]
Информатика [3]
Русский язык [1]
Химия [1]


Пошук


Наше опитування
Оцените наш сайт
Всього відповідей: 586


Міні-чат


Друзі сайта
  • Офіційний портал Слов'янської міської ВА
  • Офіційний сайт Слов'янської ЗОШ № 5


  • ...


    Статистика UCOZ

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0


    математика дети рекомендации биология фізика учитель відповіді психология Советы ЗНО-2010 новый год тестирование праздник весна Конкурс сайт школа ЗНО тестування память девятая школа война Святогорск Карантин День Победы Гамаюн С.А. славянск Донецк Крым ФУТБОЛ выпускники Донбасс Шахтер Донбасс-Арена олимпиада Дегтярьова Н.М. 4 клас Смаль Л.П. Новости Славянска Кожемяко Т.И. Павловська С.М. Рябкина Л.Н. 2-а Дяченко М.А. 2-Б праздники 1 класс Борзенкова Д.М. начальная школа. Слов'янськ
    Вітаю Вас, Гість · RSS 07.10.2024, 11:18
    Головна » Медіаресурси » Материалы по предметам » Астрономия

    Программа изучения

    1. Предмет астрономії. її розвиток і значення в житті суспільства. Короткий огляд об'єктів дослідження в астрономії

    (1 год)

    Визначення астрономії як фундаментальної науки, яка вивчає об'єкти Всесвіту. Коротка історія астрономії: го­ловні віхи розвитку науки, імена великих астрономів. (Су­часний поділ астрономії на окремі галузі, в яких викорис­товуються властиві лише їм методи дослідження і типи інструментів.) Значення астрономії у формуванні світог­ляду людини. Астрономія і астрологія. Огляд об'єктів дос­лідження в астрономії (коротка «екскурсія у Всесвіт»).

    2. Небесна сфера. Рух світил на небесній сфері

    (2 год)

    Небесна сфера. Точки і лінії на ній. Сузір'я. Зоряні величини. (Зоряний час. Системи небесних координат.) Зоряні карти. Сонячний час. (Співвідношення соняч­ного і зоряного часу.) Видимий рух Сонця. Тропічний і зоряний роки. Видимий рух Місяця. Сонячні й місячні затемнення. Видимі рухи планет. (Закони Кеплера.) Типи календарів (оглядово).

    Учні повинні мати уявлення про: небесну сферу і по­ложення світил; (зоряний) сонячний час; походження назв сузір'їв.

    Учні повинні знати: причини видимих рухів світил (у т. ч. Сонця, Місяця, планет) по небесній сфері (систе­ми координат на небесній сфері); зміст поняття «зоря­на величина»; природу сонячних і місячних затемнень; типи календарів.

    Учні повинні вміти: показати основні сузір'я, найяс­кравіші зорі; орієнтуватися на місцевості за Сонцем і Полярною зорею.

    3. Методи та засоби астрономічних досліджень

    (1 год)

    Наземні й орбітальні телескопи: оптичні, радіоте­лескопи, телескопи з прийому випромінювання в інших діапазонах. Астрономічні обсерваторії. (Випромінюван­ня: приймання й аналіз. Приймачі випромінювання.)

    Учні повинні мати уявлення про засоби вивчення не­бесних об'єктів.

    Учні повинні знати основні типи телескопів (основні принципи дії приймачів випромінювання).

    Учні повинні вміти вести спостереження небесних об'єктів за допомогою шкільного телескопа.

    4. Наша планетна система

    (6 год)

    Земля і Місяць як небесні тіла. Планети земної гру­пи: Меркурій, Венера, Марс та його супутники. Планети-гіганти (Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон) та їхні супутники. Малі тіла Сонячної системи — ас­тероїди, комети, метеори. Дослідження планет за до­помогою космічних апаратів. Формування планетної системи.

    Учні повинні мати уявлення про: природу планет і ма­лих тіл Сонячної системи; причину парникового ефек­ту і зміни клімату на Землі; астероїдну небезпеку; по­ходження (формування) Сонячної системи.

    Учні повинні знати основні характеристики планет і малих тіл Сонячної системи;

    Учні повинні вміти розрізняти природу планет, їхніх супутників, малих планет, комет.

    5. Сонце — найближча зоря

    (1 год)

    Основні відомості про Сонце. Будова Сонця. Дже­рела його енергії. Прояви сонячної активності, її вплив на біосферу Землі.

    Учні повинні мати уявлення про: фізичні, хімічні умо­ви на Сонці та джерела його енергії; причини впливу сонячної активності на життя і здоров'я людей та біо­сферу Землі загалом.

    Учні повинні знати: основні характеристики Сонця; основні прояви сонячної активності, сонячні цикли.

    Учні повинні вміти пояснити будову Сонця і дохо­дження сонячної активності.

    6. Зорі. Еволюція зір

    (2 год)

    Звичайні зорі. Подвійні зорі. Фізично змінні зорі. Еволюція зір. Нейтронні зорі. Чорні дірки.

    Учні повинні мати уявлення про: методи, якими ви­мірюються відстані до зір (спектральну класифікацію зір); моделі будови та еволюцію зір; поняття чорної дірки.

    Учні повинні знати: типи зір; основні фізичні й гео­метричні характеристики зір; процес обміну речовини в подвійних системах; нові та наднові зорі.

    Учні повинні вміти: пояснити різницю між типами зір; природу виникнення нейтронної зорі, чорної дірки.

    7. Наша Галактика

    (1 год)

    Молочний Шлях. Місце Сонця в Галактиці. Зоряні скупчення й асоціації. Туманності. Підсистеми Галак­тики та її спіральна структура.

    Учні повинні мати уявлення про нашу Галактику і місце Сонячної системи в ній.

    Учні повинні знати: з чого складається наша Галак­тика (зорі й зоряні скупчення, асоціації, туманності, міжзоряне середовище); підсистеми Галактики; типи зоряного населення.

    Учні повинні вміти розрізняти типи об'єктів у нашій Галактиці.

    8. Будова й еволюція Всесвіту

    (2 год)

    Світ галактик. Квазари. Проблеми космології. По­ходження і розвиток Всесвіту.

    Учні повинні мати уявлення про: природу галактик; ме­тоди вимірювання відстаней до галактик; закон Габбла; масштаби Всесвіту; природу активності ядер галактик; ве­ликомасштабну структуру Всесвіту (скупчення і надскупчення галактик, зони відсутності галактик); космологічні моделі; сценарій виникнення і розвитку Всесвіту.

    Учні повинні знати класифікацію галактик і основні характеристики галактик.

    Учні повинні вміти пояснити загальноприйняті мо­делі (сценарії) походження і розвитку Всесвіту.

    9. Життя у Всесвіті

    (1 год)

    Що таке життя? Земля — колиска життя. Імовірність існування життя на інших планетах. Людина у Всесвіті. Антропний принцип. Проблема існування інших всесвітів.

    Учні повинні мати уявлення про: стан пошуку життя на інших планетах; антропний принцип; гіпотезу про існування інших всесвітів.

    Учні повинні знати: про пошуки і відкриття планет поблизу зір; про оптимістичний і песимістичний по­гляди на проблему існування життя за межами Землі.

    Категорія: Астрономия | Додав: admin (29.01.2008)
    Переглядів: 5123 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/1
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Copyright Слов`янська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 9 2008-2016