Каталог медиаресурсов
Меню сайту


Організації
Національна дитяча гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
НАЦІОНАЛЬНА ДОВІДКОВА БЕЗКОШТОВНА ЛІНІЯ З ПИТАНЬ МІГРАЦІЇ ТА ПРОТИДІЇ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ
ГАРЯЧА ЛІНІЯ КІБЕРПОЛІЦІЇ


Приєднуйтесь!
Google Classroom
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Електронні щоденники


Форма входу


Погода


Категорії розділу
Физика [2]
Астрономия [1]
Информатика [3]
Русский язык [1]
Химия [1]


Пошук


Наше опитування
Оцените наш сайт
Всього відповідей: 588


Міні-чат


Друзі сайта
  • Офіційний портал Слов'янської міської ВА
  • Офіційний сайт Слов'янської ЗОШ № 5


  • ...


    Статистика UCOZ

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0


    математика дети рекомендации биология фізика учитель відповіді психология Советы ЗНО-2010 новый год тестирование праздник весна Конкурс сайт школа ЗНО тестування память девятая школа война Святогорск Карантин День Победы Гамаюн С.А. славянск Донецк Крым ФУТБОЛ выпускники Донбасс Шахтер Донбасс-Арена олимпиада Дегтярьова Н.М. 4 клас Смаль Л.П. Новости Славянска Кожемяко Т.И. Павловська С.М. Рябкина Л.Н. 2-а Дяченко М.А. 2-Б праздники 1 класс Борзенкова Д.М. начальная школа. Слов'янськ
    Вітаю Вас, Гість · RSS 21.12.2024, 16:30
    Головна » Медіаресурси » Материалы по предметам » Химия

    Визначаємо якість меду

    Визначаємо якість меду

    Мед – солодкий продукт (утричі солодший за цукор). Солодкості йому надає суміш глюкози та фруктози (1:1). Завдяки ферментам, мікроелементам, органічним кислотам, вітамінам мед чинить лікувальну та протимікробну дію.
    Мед містить і фактори росту. У Стародавньому Єгипті мед уживали в школах. Школярі, які вживали мед, були краще розвинуті фізично й розумово, більш талановиті. Греки давали воїнам мед, що робило їх більш сильними і витривалими. Великий філософ і математик Піфагор стверджував, що досяг похилого віку завдяки тому, що їв мед.
    Якщо у вас немає алергії, їжте цей цінний висококалорійний продукт, що засвоюється організмом на 100%. Однак користь людському організму принесе тільки якісний, справжній мед. У складі натурального меду міститься близько 75% глюкози й фруктози, 1-1,5% сахарози і 18% води, а також ферменти, вітаміни, органічні кислоти, мінеральні солі, дубильні й ароматичні речовини. Фальшивий мед може містить цукор, патоку, крейду, борошно, крохмаль і навіть тирсу. І саме це ми зі своїми учнями спробували з’ясувати на практичних заняттях по хімії, спочатку у восьмому класі (4.06.08), а потім у сьомому (10.06.08). Як це робилося.
    Виявлення домішок
    1. Кристалізація меду. «Зрілий» натуральний мед майже в півтора рази важчий за воду (його густина – 1,4 г/мл). На холоді або при довгому зберіганні він зацукровується рівномірно, утворюючи дрібні кристалики глюкози. Якщо в банці меду з'явилися великі кристали, це вказує на наявність сахарози. В наших випадках цього практично не спостерігалося.
    2. Домішки речовин, не розчинних у воді, знайти легко. Для цього в невелику пробірку, склянку набирають пробу меду з дна посудини, де він зберігається, й додають дистильовану(можна й просто кип'ячену) воду, щоб співвідношення меду і води за об'ємом складало 1:1. Коли мед розчиниться, у воді, нерозчинні домішки будуть добре помітні на дні пробірки або на поверхні розчину. Спостереження не виявило таких домішок. Далі, поділивши пробу на п'ять частин, розлили у пробірки.
    3. Домішки крохмалю. Додають до розведеної у воді проби меду кілька крапель спиртової настойки іоду. Якщо суміш посиніє, крохмаль присутній. Подивиться на цю пробірку – саме тут можлива присутність крохмалю.
    4. Домішки крейди. В пробу меду додайте декількох крапель оцтової кислоти. Якщо суміш «скипає» через виділення вуглекислого газу, значить, має місце домішка крейди. Спостереження не виявило таких домішок. Виявляються, якщо до розчину проби меду у воді додати чотирикратний об'єм етилового спирту або горілки. Чистий мед дасть прозорий розчин, а мед з крохмальною патокою стане молочно-білим; при відстоюванні така суміш буде розшаровуватися, а на дні з'явиться напіврідкий прозоро-білий декстрин (продукт гідролізу крохмалю). У восьмому класі у чотирьох пробах була виявлена патока! У сьомому – не спостерігалося.
    5. Кислотність меду. Розчин меду має кисле середовище. Занурюють у розчин універсальний індикатор. Якщо рН=3,5-4, мед справжній. Якщо рН<3,5 – мед або старий, або несправжній, або почав псуватися, якщо рН>7 (середовище лужне) – мед містить домішки сахарину (замінника цукру), гліцерину. У восьмому класі в одній пробі підвищена кислотність! У сьомому – практично в нормі! 6. Домішки органічних барвників. У пробірку з розчином меду додають 1-2 мл нашатирного спирту. Поява забарвлення свідчить про наявність органічних барвників, що додають у несправжній мед. У сьомому класі дві проби мали натяк на появу забарвленості. На жаль, діти були переконані в тому, що не всі проби меду були абсолютно чисті, що не всі виробники меду постачають справжній мед. Але це — гримаси нашого сучасного життя. І добре, що науковими методами це можна перевірити. На наш погляд, це є позитивним результатом виконаного дослідження. Діти зрозуміли, що обман все ж таки можна визнати і, перш за все, за допомогою науки.

    Деякі деталі лабораторного досліду описані:
    Гранкіна Т.М., Григорович О.В. Хімія: Плани-конспекти уроків. 11. – Харків, Ранок. – 2003. – с. 155.
    Яблокова Л.М.
    Категорія: Химия | Додав: admin (14.06.2008) | Автор: Яблокова Любов Миколаївна
    Переглядів: 3702 | Рейтинг: 5.0/5
    Всього коментарів: 0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Copyright Слов`янська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 9 2008-2016