Електричний струм. Дії електричного струму. Електрична провідність матеріалів: провідники, напівпровідники та діелектрики. Струм у металах. Електричне коло. Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори. Сила струму. Амперметр. Вимірювання сили струму. Електрична напруга. Вольтметр. Вимірювання напруги. Електричний опір. Залежність опору провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу. Питомий опір провідника. Реостати. Залежність опору провідників від температури. Закон Ома для однорідної ділянки електричного кола. З’єднання провідників. Розрахунки простих електричних кіл. Робота і потужність електричного струму. Закон Джоуля—Ленца. Електронагрівальні прилади. Електричний струм в розчинах і розплавах електролітів. Кількість речовини, що виділяється під час електролізу. Застосування електролізу у промисловості та техніці. Струм у напівпровідниках. Електропровідність напівпровідників. Залежність струму в напівпровідниках від температури. Термістори. Електричний струм у газах. Самостійний і несамостійний розряди. Застосування струму в газах у побуті, в промисловості, техніці. Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями.
Навчальні досягнення учнів
Учень: -називає теплову, магнiтну, хiмiчну дiї електричного струму, елементи електричного кола, джерела електричного струму, одиницi сили струму, напруги, електричного опору, електрохiмiчного еквiвалента, параметри струму, безпечнi для людського органiзму; -наводить приклади використання електричного струму в побутi, на виробництвi, застосування електролiзу у промисловостi, термiстора в технiцi; -розрiзняє провiдники, напiвпровiдники i дiелектрики; -формулює означення електричного струму, сили струму, опору провiдника, закони Ома для дiлянки кола, Джоуля-Ленца, електролізу; -записує формули сили струму, напруги, опору для послідовного і паралельного з’єднання провідників, залежність опору провідника від його довжини, площі перерізу та матеріалу; -може описати будову амперметра, вольтметра, реостата, механізм електролізу, самостійного і несамостійного розрядів у газах; -класифікувати речовини на провідники, напівпровідники та діелектрики; -характеризувати умови існування електричного струму, способи зміни сили струму і напруги в електричних колах, електроенергетику та її роль в житті людини і суспільства; -пояснити природу струму в металах, напівпровідниках, діелектриках, розчинах і розплавах електролітів, газах; -обґрунтувати природу електричного струму в металах, розчинах електролітів, напівпровідниках, газах на основі електронних уявлень, історичний характер розвитку знань про електрику; -здатний спостерігати явища, викликані електричним струмом у різних середовищах; складати електричні кола і схематично їх зображувати; вимірювати силу струму, напругу, електричний опір, потужність споживача електроенергії; -користуватися різними джерелами струму (гальванічні елементи, акумулятори, блок живлення), амперметром, вольтметром, реостатом, дільниками напруги, лічильником електроенергії; -дотримуватися правил безпеки та експлуатації під час роботи з електричними приладами; -досліджувати параметри електричних кіл при послідовному і паралельному з’єднанні споживачів; -може розв’язувати задачі, застосовуючи формули сили струму, напруги, опору провідника, законів Ома для ділянки кола, Джоуля—Ленца, електролізу; робити розрахунки простих електричних кіл, шукати значення фізичних величин за таблицями.
Самоосвітня діяльність учнів
-робота з підручником і додатковою літературою; -робота з тестовими завданнями; -розв’язування якісних та розрахункових задач; -виготовлення саморобних моделей; -підготовка повідомлень та рефератів; -робота з віртуальними фізичними лабораторіями.
По рекомендациям Донецкого Областного Института Последипломного Образования девятиклассники должны проработать следующую тему:
Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ
Интересно, по какому учебнику дети должны работать с этой темой? Ведь, насколько мне известно, ни в одной школе нет новых учебников физики для 9-х классов
ни в одной школе нет новых учебников физики для 9-х классов
Да, это проблема, но не для ученика, который хотя бы минимально владеет современными информационными технологиями . Тем более, если он сюда пришел, значит у него есть интернет и наверняка он умеет пользоваться поисковыми службами. Поэтому, выделяем нужный фрагмент программного материала, копируем и вставляем в форму поисковика и кликаем "НАЙТИ". А там... Конечно, может быть очень много ссылок и не того, что нужно, но зачем учителя? Чтобы подсказать, направить, дать более детальные ссылки! teacher, слабо?
В интернете есть главы некоторых тем из учебников: Коршак, Божинова, Сиротюк. Берите и пользуйтесь. Мы так уже делаем 2 месяца. Надо постараться только их найти!
Добрый день, ребята! Я учитель Славянского педагогического лицея Самохвалова Людмила Витальевна предлагаю Вам решить задачи на тему "Электрический ток". Пробуйте, решайте и у Вас всё получится!!!!
а вот я считаю книги не выдали проблемы исполком я не обязан лазить по инету в поиске Книг...Я не виноват что у Мера нет денег что б забрать книги со складов!!!!
а вот я считаю книги не выдали проблемы исполком я не обязан лазить по инету в поиске Книг...Я не виноват что у Мера нет денег что б забрать книги со складов!!!!
Типичная иждивенческая позиция - всегда кто-то виноват и всегда кто-то что-то должен. "Самость", к сожалению, убита... Вы, молодой человек, учитесь-то для кого? Для мэра?
Під час карантину пропонуємо учням зосередитися на самостійному вивченні наступного програмного матеріалу за підручником Ф.Я.Божинова: §13, с.71-75 “Послідовне з’єднання провідників”, впр.№13. §14, с.79-84 “Паралельне з’єднання провідників”, впр.№14.
Тема:"Закон Ома для ділянки кола з послідовним і паралельним з'єднанням провідників". Мета: розкрити зваємозв'язок між силою струму, напругою й опором кола при послідовному і паралельному з'єднанні провідників.
ІІ. Приклад розв'язку задачі на мішане з'єднання провідників.(розробка TeachPro)
ІІІ. Самостійна робота. 1. До джерела постійної напруги 12 В підключені послідовно лампочка і амперметр з опором 0,2 Ом. Яка напруга на лампочці, якщо амперметр показує силу струму 0,5 А? 2. Знайти загальний опір з'єднання, якщо опір кожного резистора 1 Ом?
ІV. Творче завдання. 1. Скласти кросворд, у який обов’язково повинні входити наступні терміни: опір, сила струму, напруга, електрон, Ампер, Ом, Вольт, ват, кулон. 2. Підготувати реферат на тему "Послідовне і паралельне з'єднання провідників".