Публикуются материалы конкурса, посвященного 75-летию школы. Приветствуется все: статьи, видео, презентации. Условие одно - посвящение школе, ее юбилею. К участию приглашаются учащиеся школы, нынешние и бывшие, и все, кто не ровно дышит к школе.
Правило 1. Заспокойтесь. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один, два, … десять. Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про щось приємне. «Постійте в черевиках» своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може… тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може… допомогти розібратись у складній теоремі. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути на гальма. Правило 2. Не поспішайте. Старий, одвічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини всього і негайно. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрил кою й ненавидить учіння, школу, а може й вас. Правило 3. Безумовна любов. Ви любите свою дитину незважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі та долати невдачі. Правило 4. Не бийте лежачого. Двійка, а для когось четвірка – достатнє покарання, тому не доцільно двічі карати за одні й ті самі помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а допомоги. Правило 5. Вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації найзначущіх для самої дитини шкільних труднощів. Але якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності й переказу. Правило 6. Хваліть виконавця, критикуйте виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють усю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи. Правило 7. Оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її особистими вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та не успіхами сусідського Івана. Правило 8. Не скупіться на похвалу, будуючи стосунки зі своєю дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого не можна за щось похвалити. Правило 9. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні завдання, й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої неможливо досягти. Правило 10. Не рвіть останні нитки. Досить часто дорослі вимагають, щоб зайнятися улюбленою справою чи хобі, дитина повинна виправити свою успішність у навчанні. В ряді випадків така заборона має стимульний характер і справді спонукає дитину до навчання. Але найчастіше так буває, коли справи з навчанням ще не дуже запущені й до нього ще не втрачено інтерес. Якщо ж його вже нема, а в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це та ниточка. За яку можна витягнути дитину до активного життя в навчанні. Для того, щоб усі правила були ефективними, необхідно їх об’єднати: дитина має бути не об’єктом, а співучасником своєї ж оцінки. Її слід навчати самостійно оцінювати свої досягнення. Вміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися – головного засобу подолання труднощів у навчанні.