Публикуются материалы конкурса, посвященного 75-летию школы. Приветствуется все: статьи, видео, презентации. Условие одно - посвящение школе, ее юбилею. К участию приглашаются учащиеся школы, нынешние и бывшие, и все, кто не ровно дышит к школе.
ТЕСТ НА ОЦІНЮВАННЯ ШКІЛЬНОЇ ЗРІЛОСТІ Оцінювання розвитку пізнання ♦ Чи володіє дитина основними поняттями: праворуч — ліворуч; великий — малий тощо? ♦ Чи здатна дитина розуміти прості принципи класифікації, наприклад: речі, які можуть котитися і які не можуть? ♦ Чи може малюк утримати в пам'яті й виконати як мінімум три вказівки? ♦ Чи може дитина назвати більшість літер абетки? Оцінювання базового досвіду дитини ♦ Чи доводилося дитині супроводжувати вас в магазин, на по-шту, у відділення Ощадбанку? ♦ Чи була вона у бібліотеці? ♦ Чи була у вас можливість регулярно читати малюкові або розповідати історії? ♦ Чи виявляє дитина інтерес до чогось, чи є у неї хобі?
Оцінка мовленнєвого розвитку ♦ Чи може дитина назвати і позначити основні предмети, що оточують її? ♦ Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих? ♦ Чи може дитина пояснити, яке призначення мають різні речі: пилосос, холодильник, стіл тощо? ♦ Чи може дитина пояснити, де розташовані якісь предмети: на столі, на стільці, на підлозі, біля стіни та ін.? ♦ Чи може малюк розповісти історію, описати випадок, що тра-пився з ним? ♦ Чи чітко дитина вимовляє слова? ♦ Чи правильним є мовлення дитини, з погляду граматики? ♦ Чи здатна дитина брати участь у спільній розмові, розіграти якусь ситуацію?
Оцінювання рівня емоційного розвитку ♦ Чи виглядає дитина веселою (удома і серед товаришів)? ♦ Чи сформувався у дитини образ себе як людини, яка багато що може? ♦ Чи легко малюкові «перемкнутися» при змінах у звичному розпорядку дня, перейти до розв'язання нової задачі? ♦ Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у вико-нанні завдань з іншими дітьми? Оцінювання вміння спілкуватися ♦ Чи бере малюк участь у грі інших дітей, чи ділиться з ними? ♦ Чи дотримується він черговості, коли цього вимагає ситуа-ція? ♦ Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?
Оцінювання фізичного розвитку ♦ Чи добре дитина чує? ♦ Чи добре вона бачить? ♦ Чи здатна вона сидіти спокійно протягом деякого часу? ♦ Чи розвинена в неї координація моторних навичок, напри-клад, чи може вона грати в м'яч, стрибати, спускатися і піді-йматися сходами? ♦ Чи виглядає дитина бадьорою та захопленою? ♦ Чи виглядає дитина здоровою, ситою і відпочилою?
Зорове розрізнення ♦ Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми? На-приклад, знайти картинку, не схожу на решту? ♦ Чи може дитина розрізняти літери та короткі слова?
Зорова пам'ять ♦ Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спо-чатку показати серію з трьох картинок, а потім одну при-брати? ♦ Чи знає дитина своє ім'я і хоч би шість-вісім назв предметів, які зустрічаються їй в повсякденному житті?
Зорове сприйняття ♦ Чи здатна дитина розкласти по порядку серію картинок? ♦ Чи розуміє дитина, що читають зліва направо? Рівень слухових здібностей ♦ Чи в змозі дитина розрізняти слова, що починаються з різних звуків, наприклад син — тин? ♦ Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр? ♦ Чи здатна дитина переказати історію, зберігаючи основну думку і послідовність подій?
Оцінювання ставлення до книг ♦ Чи виникає у дитини бажання подивитися книги самостій¬но? ♦ Чи уважно та із задоволенням вона слухає, коли ви читаєте їй уголос? ♦ Чи ставить дитина запитання про слова — що вони означають тощо?
Загальна і психологічна готовність ♦ Чи може ваша дитина: ♦ Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, чого вона хоче? ♦ Висловлюватися зв'язно, наприклад: «Покажи мені...» ♦ Розуміти сенс того, про що їй читають? ♦ Чітко вимовити своє ім'я? ♦ Запам'ятати свою адресу і номер телефону? ♦ Писати олівцем або крейдою на папері? ♦ Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівця¬ми, фломастерами? ♦ Вирізувати ножицями з тупими кінцями, причому рівно і не поранившись? ♦ Слухати і дотримуватися наданих указівок? ♦ Бути уважним, коли хтось із ним розмовляє? ♦ Зосередитися бодай на 10 хвилин, щоб виконати одержане завдання? + Радіти, коли їй читають вголос або розповідають історії? ♦ Позитивно оцінювати: я — людина, яка багато що може? ♦ «Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови? ♦ Виявляти цікавість до навколишніх предметів? ♦ Ладнати з іншими дітьми?